Veliki petak je dan u Velikom tjednu koji slavi spomen Isusove teške i nasilne osude, muke i same smrti. Ovo je jedini dan kada se zabranjuje slaviti sveta misna otajstava, odnosno misnu žrtvu. Naime, sveta je misa nekrvna žrtva Isusa Krista, a na taj je dan sam Isus bio žrtvovan na križu i prinio Ocu sama sebe kao krvnu žrtvu. U našoj župnoj Crkvi održani su obredi Velikoga petka s početkom u 18:30 sati, 7. travnja.
Velikim petkom se okupljamo kako bi promišljali o velikom otajstvu zla koje pritišće čovječanstvo, kako bi se u svjetlu Božje Riječi i liturgijom, točnije obredima spomenula Kristova patnja. Velečasni Marinko Golek, povezao je Veliki četvrtak i petak rekavši: „Jučer sam govorio da se za Pashu piju četiri čaše vina. Četiri je glavni simbolički broj: četiri su pitanja i odgovora, četiri su čaše s različitim riječima za oslobođenje. Isus nije popio četvrtu čašu sa svojim učenicima, čašu zahvale. Tu je čašu popio na križu, kada su mu dali da pije ocat kako bi se ostvarilo sve što piše u pismima.“
Osim toga, govorio je i značaju žrtve Isusa Krista: „Isus postaje veliki svećenik; On postaje jaganjac koji je dao svoju krv; On je novi kovčeg saveza koji se na drvu križa probio za nas. Smrt na križu je bila sramotna smrt. Isus se ne boji preuzeti sramotu cijeloga svijeta. Tom smrću, otkupljuje naše grijehe i odnosi našu sramotu. Danas pristupamo Isusu kako bismo u njegove rane stavili svoje rane duše i tijela te pronašli svoju snagu da možemo koračati uzdignute glave na ovome zemaljskome svijetu.“
Na Veliki petak se čita Muka po Ivanu, klanjamo se križu, a posljednji dio obreda je sveta pričest koja je na Veliki četvrtak pohranjena na pokrajnjem oltaru. Ovaj dan je i dan pokore u cijeloj Crkvi i to nemrsom i postom. Post za katolika znači uzeti samo jedan puni obrok u danu, a nemrs znači ne jesti meso.
Piše Ivan Katić